FANDOM

Black ICE 19-21 Code Gate 19-21 Guardian 21 Sentry 19-21 Scanner 19-21 Turret 19-21
ICE Hitam Perisai Kod Penjaga Sentri Pengimbas Turret

Pengenalan Edit

Nod Sekuriti digunakan untuk memberikan perlindungan untuk Rangkaian anda, mempertahankan Nod Bisnes anda dan Teras. Terdapat beberapa Nod asas pada permulaan permainan, dengan Nod yang lebih canggih dan yang dinaik taraf dan lebih banyak Nod canggih akan ada untuk dibeli dengan Sumber dengan peningkatan anda dan penambahan tahap Teras anda.

Semua Nod mempunyai tindak balas terhadap jenis-jenis ICE dan melindungi dengan cara kerja berbeza:

  • Sentri: Menempatkan Pemusnah Virus ke semua Nod, memberikan apa sahaja Nod kebolehan untuk mempertahankan diri dari pencerobohan.
  • Turret: Nod serangan asas. Menyerang dengan serangan berterusan keatas Nod yang telah ditembusi.
  • ICE Hitam: Nod serangan canggih. Menyerang dengan perlahan tetapi dengan letupan kuat keatas Nod yang telah ditembusi.
  • Perisai Kod: Nod pertahanan asas. Bertindak sebagai tembok kepada Program yang menyerang.
  • Pengimbas: Nod pertahanan canggih. Memberitahu Rangkaian terhadap cubaan Godaman Serangan Hendap.
  • Penjaga: Nod pertahanan canggih. Memperkukuhkan firewall terhadap Nod-Nod yang tersambung.
Nod
Nod Bisnes Lombong B-Coin • Pembancuh B-Coin • Teras • Pangkalan Data • SambunganNet • Ladang Pelayan 
Nod Sekuriti ICE Hitam • Perisai Kod • Penjaga • Pengimbas • Sentri • Turret(Bahasa Malayu) 
Nod Menggodam Penyusun • Pengubah • Pustaka Program